Czy założenie butiku z odzieżą damską w czasie kwarantanny się opłaca?

878

Założenie i utrzymanie własnej firmy czysto w internecie na pewno wyzwaniem. Wydaje się, że prowadzenie popularnego butiku online nie wymaga dużej filozofii, ale czy tak jest naprawdę? W końcu teraz ciężko jest załatwić cokolwiek, z powodu kwarantanny. Więc czy założenie butiku online z odzieżą damską naprawdę się opłaca?

Czy założenie butiku z odzieżą damską w czasie kwarantanny się opłaca?

Dlaczego akurat teraz zainteresowanie butikami online tak bardzo wzrosło?

To proste, ponieważ aktualnie większość normalnych galerii handlowych, butików, oraz innych biznesów odzieżowych jest zamknięta z powodu pandemii koronawirusa. Naturalnie więc, jedyną opcją na zakupy dla Polek i Polaków stał się internet – stąd też większe zainteresowanie sklepami online.

Czy sporo to się różni od prowadzenia zwykłego butiku w czasie pandemii?

Większości ludzi wydaje się, że prowadzenie stacjonarnego butiku nie wymaga jakiegoś grubszego planu , jednakże przed założeniem naszego sklepu z odzieżą warto dokładnie sprawdzić konkurencję i zapotrzebowanie na nasz towar na rynku. Często widać, jak na niewielkich osiedlach w mniejszych miastach zostają otwarte nowe sklepy z ubraniami, a potem bardzo szybko zostają one zamknięte. Warto także znaleźć swoją niszę. Możliwe, że danym mieście nie ma już miejsca na kolejny sklep z elegancką odzieżą dla kobiet, ale na to miejsce z dużym powodzeniem będzie się cieszyć butik z odzieżą codzienną.

Jeśli masz wątpliwości – spróbuj franczyzy

Jeżeli nie czujemy się na siłach aby od razu zakładać swoją własną firmę, to warto rozważyć otwarcie sklepu franczyzowego. Wtedy można liczyć na wsparcie przy doborze lokalu, oraz asortymentu. Trzeba jednak pamiętać, że jako franczyzobiorca nie będziemy mogli w pełni rozwijać swojej działalności tak jak chcemy, a do kosztów trzeba doliczyć wykupienie licencji i regulowanie opłat dla franczyzodawcy. Sporym minusem franczyzy jest tutaj nasz relatywny brak wolności, z racji tego że  franczyzodawca może mieć wymagania co do lokalizacji sklepu, na przykład nowe butiki danej sieci mogą się pojawiać tylko w centrach miast. Zwykle jednak franczyzobiorcy otrzymują pomoc od swoich partnerów w poszukiwaniach odpowiedniego miejsca. Podobnie jest w przypadku wystroju wnętrza sklepu. Mogą oni liczyć na gotowy projekt sklepu, oraz sprawdzone i rozpoznawalne przez ludzi rozwiązania.

Podsumowując – czy to się opłaca?

Tak naprawdę wszystko jest w naszych rękach, z racji tego że na nasz sukces (bądź porażkę) będzie składało się wiele czynników, w tym jak będziemy nasz sklep online prowadzić, nasz asortyment, oraz przede wszystkim nasze ceny.

5/5 - (2)