Cudowne właściwości spiruliny

57

Spirulinę z pewnością możemy zaliczyć do superfoods. Naukowcy pochylili się nad tym fenomenem i dowiedli , że wpływa na poziom glukozy we krwi jak również wpływa na ciśnienie tętnicze. Czym jest i co jeszcze dobrego w sobie ma ?

Spirulina to nic innego jak alga morska, która wykazuje wysoką odporność na czynniki zewnętrzne. Występuje przede wszystkim w słodkich wodach Azji, Afryki i Ameryki Południowej, ale znajdziemy ją też w gorących źródłach, bagnach czy morskiej wodzie. Nie jest to jednak tylko alga, lecz aż. Jej historia sięga już samych Azteków, którzy korzystali z prozdrowotnych właściwości spiruliny. W dzisiejszych czasach jest obiektem naukowców, którzy potwierdzają zalety znalezione przed setkami lat. Jeśli codziennie będziemy spożywać spirulinę, to pozytywnie wpłynie ona na nasz organizm i dostarczy wiele związków odżywczych.

Co znajdziemy w spirulinie?

 Ok 65 % masy tej algi to białko. Znajdziemy w nim cenne aminokwasy egzogenne, co oznacza, że białko to jest pełnowartościowe o wysokiej strawności. W spirulinie znajdziemy również tłuszcze, które stanowią 5-8% suchej masy. Są tam również nienasycone kwasy tłuszczowe, czyli samo zdrowie. Jeśli chodzi o węglowodany, które znajdziemy w aldze to glukozamina, spirulinian wapnia, ramnoza czy glikogen, a z witamin- witaminy z grupy B, beta-karoten, witaminę C. Do grupy zalet możemy dodać również składniki mineralne takie jak żelazo, wapń, magnez, selen, sód, cynk czy molibden. 

Spirulina a zdrowie

Naukowcy mówią jednogłośnie- spirulina wpływa bardzo dobrze na nasz organizm. Pomaga utrzymać prawidłowy poziom lipidów u osób z displemią, na stężenie glukozy u diabetyków oraz na prawidłowe ciśnienie tętnicze. Najnowsze badania, mówią również o pozytywnym wpływie na odchudzanie (jednak to jest w dalszym ciągu badane).

Naturalny lek przeciwhistaminowy

Są badanie, które mówią, że spirulina pozytywnie wpływa na reakcje organizmu ze strony nosa, wywołane przez pyłki czy sierść zwierząt. Zmniejszają obrzęk śluzówki, kichanie, przekrwienie nosa  czy katar. Alergicy mogą się zatem wspomagać spiruliną w tej nierównej walce. 

Spirulina do posiłków

Jeśli zależy Ci na zdrowej, dobrze zbilansowanej diecie możesz dodać spirulinę do swoich posiłków. Ma ona jednak bardzo specyficzny smak, dlatego szczególnie polecana jest jako dodatek do owsianek czy owocowych smoothie ( słodkie owoce neutralizują smak spiruliny). 

Pomimo tego, że spirulina wzbudza w niektórych ludziach kontrowersje, warto się nad nią zastanowić. Przez większość jest tolerowana bardzo dobrze, skutki uboczne zaś są znikome. Warto więc ją spróbować.

5/5 - (1)